fredag 27 november 2009

då var vardagen här igen...

Lovisa är på dagis och jag känner mig utvilad och på topp. Nästan så att jag kunnat fortsätta upp till Stockholm idag, märklig känsla... Har satt igång en maskin tvätt och juldukarna är strukna, har kontoret och Lovisas rum kvar att damma innan huset kan byta skepnad till mysigt juligt i helgen. Det är nog vad min höggravida kropp orkar sedan är det sittläge som gäller. Har en förmåga att köra lite för hårt och tänker inte på att kroppen skall hänga med. Vid förra förlossningen stannade vi kvar på Västerås BB några nätter för att jag skulle ta det lungt och inte srpinga runt och plocka. Få se hur det blir denna gång. Jag skulle nog helst vilja komma hem så fort vi fått klartecken men Johan tycker jag skall ligga kvar en natt. Lovisa skulle nog uppskatta om hon fick följa med och hämta hem lillasyster. J & L skall ta en tur upp till skogen i morgon och hugga en adventsgran. Antar att det är traktorkörning för hela slanten...Efter fem år ska granen äntligen sin rätta plats. Dels för att det står ett garage där den brukar stå och dels för att Stefan dragit fram el till det förberedda hålet vid rabatten. Tanken är att det skall bli en permanent idegran men det får bli nästa år. På återseende

0 kommentarer: